![1](/images/eksperswiec2023/1.jpg)
![👍](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t55/1.5/16/1f44d.png)
![🧑🚒](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tab/1.5/16/1f9d1_200d_1f692.png)
Najpierw postawiliśmy zapaloną świeczkę na powierzchni zabarwionej w talerzu wody, a następnie nakryliśmy ją szklanką. Po chwili świeczka zgasła, a poziom wody w szklance znacznie wzrósł. Uczniowie samodzielnie próbowali odgadnąć dlaczego tak się stało, zapisując swoje wnioski na karcie doświadczenia![✍️](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t69/1.5/16/270d.png)
![✍️](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t69/1.5/16/270d.png)