
Głównym celem zajęć była integracja grupy poprzez taniec i śpiew, rozwijanie umiejętności współpracy i szacunku, kształtowanie poczucia rytmu, koordynacji ruchowej oraz wyrażania emocji. Zajęcia miały również na celu uwrażliwienie uczniów na różnorodność kulturową.
Podczas zajęć uczniowie uczestniczyli w nauce tańców integracyjnych i gimnastycznych, a także tańca belgijskiego, który sprawił im wiele radości i wymagał współdziałania całej grupy. Poznali również wybrane elementy muzyki świata, co posłużyło jako wprowadzenie do rozmowy o kulturach i tradycjach różnych narodów. Jednym z punktów programu była nauka tańca dworskiego, który uczniowie zaprezentowali z dużym zaangażowaniem podczas uroczystości Święta Patrona Szkoły.
Zajęcia spełniły założone cele wychowawcze i integracyjne. Uczniowie poprzez muzykę i taniec uczyli się szacunku, współpracy i otwartości na innych. Wspólne działania w duchu akceptacji i radości z różnorodności miały pozytywny wpływ na atmosferę w klasie oraz kształtowanie postaw prospołecznych.
Marzec – maj 2025 | Projekt „Edukacja Włączająca"