Szkoła Podstawowa nr 1 im. Św. Królowej Jadwigi
w Lipnicy Wielkiej

Slide background

Wycieczka do Oświęcimia, Wadowic i nad Jezioro Mucharskie.

Kategoria:

20201008 095559 resizedW czwartek 8 października 2020 roku byliśmy całą klasą VIII, VIIa i VIIb na wycieczce szkolnej w Oświęcimiu, Wadowicach oraz pływaliśmy statkiem po Jeziorze Mucharskim z  Projektu Odkrywam Małopolskę.

Wycieczkę zaczęliśmy od zwiedzania obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau. Wejście do obozu otwierała brama z napisem ,,Arbeit macht frei'' to znaczy praca czyni wolnym. Przewodnik oprowadził nas po niektórych budynkach obozowych i przybliżył nam ich historię. Mogliśmy zobaczyć co znajdowało się w niektórych pomieszczeniach , a mianowicie liczne fotografie ludzi którzy tam zginęli, różnego rodzaju przedmioty codziennego użytku, umieszczone za ogromnymi szybami m.in. sterty okularów, garnków, szczoteczek do zębów, protez. Byliśmy też pod ,,Ścianą Śmierci'' gdzie rozstrzelano kilkanaście tysięcy ludzi. Po wyczerpującej pełnej zadumy lekcji historii udaliśmy się w dalszą drogę do Wadowic. Wadowice rodzinne miasto św. Jana Pawła II - to kolejnym etap naszej wycieczki. Najpierw zwiedziliśmy muzeum poświęcone pamięci tego wielkiego papieża, następnie przeszliśmy do kościoła pw. Najświętszej Maryi Panny. A na koniec jeździliśmy ,,ciuchcią" po wadowickim rynku, którego największą atrakcją były papieskie kremówki. Wycieczkę naszą zakończyliśmy rejsem po sztucznym jeziorze Mucharskim, gdzie mogliśmy podziwiać piękny zachód słońca. Do domu wróciliśmy ok. godziny 20.00 gdzie czekali na nas rodzice. Wyjazd nasz uważam za udany i bardzo ciekawy, pełen refleksji i zadumy, ale nie brakowało także dobrego humoru. Nasi opiekunowie stanęli na wysokości zadania i zadbali o nasze bezpieczeństwo i oto abyśmy mogli wrócić do domu z niezapomnianymi wrażeniami. Pilotem naszej wycieczki był Pan Jacek Sarniak z Beskidy Travel, który z zaangażowaniem i wiedzą oprowadzał nas po tych ciekawych miejscach.