Szkoła Podstawowa nr 1 im. Św. Królowej Jadwigi
w Lipnicy Wielkiej

Slide background

Edukacja Włączająca w Szkole Podstawowej nr 1 im. Św. Królowej Jadwigi w Lipnicy Wielkiej - podsumowanie zajęć marzec - kwiecień 2025 - bogata galeria zdjęć.

Kategoria:
2Od 3 marca 2025 roku w Szkole Podstawowej nr 1 im. Św. Królowej Jadwigi w Lipnicy Wielkiej realizowany jest projekt „Edukacja Włączająca", którego głównym celem jest wsparcie rozwoju każdego ucznia – zarówno tego, który potrzebuje pomocy psychologiczno-pedagogicznej, jak i ucznia uzdolnionego, a także integracja całej społeczności szkolnej. Projekt potrwa do sierpnia 2026 roku, a jego realizacja jest możliwa dzięki wsparciu finansowemu #FunduszeEuropejskie, #FunduszeUE oraz Gminy Lipnica Wielka.
Wsparcie dostosowane do potrzeb ucznia
W ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniowie od marca biorą udział w indywidualnie dobranych zajęciach:
z logopedą,
z terapeutą pedagogicznym,
korekcyjno-kompensacyjnych,
dydaktyczno-wyrównawczych,
rewalidacyjnych.
Zajęcia te odgrywają kluczową rolę w wyrównywaniu szans edukacyjnych oraz wspieraniu uczniów z trudnościami w nauce, trudnościami emocjonalnymi i rozwojowymi. Dają uczniom poczucie bezpieczeństwa, wspierają ich rozwój i pomagają budować pewność siebie.
Rozwój talentów – inwestycja w przyszłość
Projekt „Edukacja Włączająca" to także przestrzeń dla uczniów uzdolnionych. Szkoła prowadzi:
zajęcia teatralno-polonistyczne dla klas I–III,
zajęcia matematyczno-przyrodnicze dla klas I–III oraz IV–VIII,
zajęcia rozwijające zdolności językowe z języka angielskiego (klasy I–III).
Uczniowie z pasją rozwijają swoje talenty w przyjaznym i twórczym środowisku. Dzięki tym zajęciom uczniowie nie tylko pogłębiają wiedzę, ale także uczą się współpracy, samodzielności i kreatywności.
Integracja i przeciwdziałanie wykluczeniu
Szczególne miejsce w projekcie zajmują zajęcia integracyjne i antydyskryminacyjne: muzyczne i sportowe. Są one przestrzenią spotkania wszystkich uczniów – bez względu na wiek, umiejętności czy poziom sprawności. Wspólne działania przyczyniają się do budowania atmosfery wzajemnego szacunku, akceptacji i zrozumienia.
Już po pierwszych miesiącach realizacji projektu zauważalne są pozytywne efekty:
zwiększenie zaangażowania uczniów w życie szkoły,
poprawa relacji rówieśniczych,
większa motywacja do nauki,
rozwój kompetencji emocjonalno-społecznych.
Realizacja projektu „Edukacja Włączająca" w naszej szkole jest wyrazem troski o każdego ucznia i dowodem na to, że edukacja może być naprawdę dostępna, inspirująca i pełna możliwości.
Zdjęcia dokumentujące przebieg i atmosferę zajęć.