Szkoła Podstawowa nr 1 im. Św. Królowej Jadwigi
w Lipnicy Wielkiej

Slide background

Zajęcia rewalidacyjne,

✂️🪡 🦕 Zajęcia rewalidacyjne🎯🎳📐 W ramach projektu „Edukacja Włączająca dobrostanem uczniów z Gminy Lipnica Wielka"
W ramach realizowanego w SP 1 projektu Edukacja Włączająca, realizowano z uczniem klasy IV zajęcia rewalidacyjne w wymiarze 1 godziny tygodniowo.
W trakcie zajęć skupialiśmy się na rozwijaniu sprawności manualnych – dużym zainteresowaniem cieszyło się szycie! 🧵✂️, wyklejanie, wycinanie, wbijanie gwoździ itp. Ćwiczyliśmy także kompetencje społeczne, myślenie logiczne 🧠, sprawność fizyczną 🤸, spostrzegawczość 👀 oraz doskonaliliśmy techniki szkolne ✍️. "
Największą popularnością cieszyły się zajęcia "String Art", czyli "malowanie" za pomocą nici, drewna, gwoździ czy sznurka, wymagające mnóstwo precyzji i cierpliwości.
Duży entuzjazm ucznia wzbudziły zajęcia " archeologiczne" - czyli odnajdywanie części szkieletów dinozaurów w gipsowej bryle, dzięki czemu uczeń mógł poczuć się jak na prawdziwych wykopaliskach🦕. Uczeń polubił gry karciane, logiczne i planszowe oraz puzzle i lekcje z wykorzystaniem platformy edukacyjnej Mtalent.
Zajęcia odbywały się w miłej atmosferze, a uczeń aktywnie i bardzo chętnie uczestniczył w proponowanych działaniach. 🌟
Było aktywnie i twórczo 😊🧠
Marzec – maj 2025 | Projekt „Edukacja Włączająca"
 
View the embedded image gallery online at:
https://sp1lipnicawielka.pl/?start=1368#sigFreeId91fbfe0ce2

Zajęcia korekcyjno -kompensacyjne 2025

Zajecia korekcyjno-kompensacyjne, których celem była pomoc uczniom w przezwyciężaniu trudności w opanowaniu określonych umiejętności i stworzenie im wszechstronnego rozwoju umysłowego, emocjonalnego i społecznego w ramach projektu „Edukacja Włączająca dobrostanem uczniów z Gminy Lipnica Wielka"
Marzec – maj 2025 | Projekt „Edukacja Włączająca"
Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Św. Królowej Jadwigi w Lipnicy Wielkiej
Gmina Lipnica Wielka na Orawie.
W ramach projektu „Edukacja Włączająca" uczniowie klasy I-III Szkoły Podstawowej nr 1 im. Św. Królowej Jadwigi w Lipnicy Wielkiej uczestniczyli w zajeciach korekcyjno-kompensacyjnych, które
- stymulowały ich ogólny rozwój,
- usprawniały zaburzone funkcje percepcyjno- motoryczne,
- przezwyciężali trudności w czytaniu i pisaniu,
- kształtowali pozytywne nastawienie do podejmowania wysiłku intelektualnego,
- utrwalali podstawowe zasady ortograficzne,
- doskonalili umiejętność liczenia i wykonywania działań,
- ćwiczyli koncentrację uwagi, sprawność grafomotoryczną.
- kodowali z robotem.
Celem zajęć z edukacji włączającej było wspomaganie uczniów w wyrównywaniu braków edukacyjnych oraz rozwijanie umiejętności niezbędnych do osiągnięcia sukcesu w nauce.
 
View the embedded image gallery online at:
https://sp1lipnicawielka.pl/?start=1368#sigFreeIdc026d028bc

Zajęcia rozwijające uzdolnienia matematyczno – przyrodnicze kl. IV - VIII

📚🔬 Zajęcia rozwijające uzdolnienia matematyczno – przyrodnicze kl. IV - VIII 🔍📐 W ramach projektu „Edukacja Włączająca dobrostanem uczniów z Gminy Lipnica Wielka"
W ramach projektu Edukacja Włączająca realizowaliśmy w klasie 7 zajęcia matematyczno-przyrodnicze. Przygotowywaliśmy się do konkursów, takich jak: Znajomość Gorczańskiego Parku Narodowego, Leonardo oraz Akcja Restauracja.
Nie zabrakło też kreatywnych działań – w ramach „Matematyki na talerzu" uczniowie gotowali pyszne potrawy, łącząc kulinarne wyzwania z matematyką. Stworzyliśmy również własną grę logiczną, która rozwijała myślenie i dostarczyła mnóstwo radości.
Było aktywnie i twórczo 😊🧠🥄
Marzec – maj 2025 | Projekt „Edukacja Włączająca"
 
View the embedded image gallery online at:
https://sp1lipnicawielka.pl/?start=1368#sigFreeIda74a7b4240

Zajęcia terapeutyczne.

Uczniowie klasy II uczestniczyli w zajęciach terapeutycznych poświęconych wzmacnianiu poczucia własnej wartości oraz rozwijaniu umiejętności społecznych w ramach projektu „Edukacja Włączająca dobrostanem uczniów z Gminy Lipnica Wielka"
Dzieci wykonywały zadania mające na celu lepsze poznanie siebie i swoich mocnych stron – tworzyły „kwiaty talentów" oraz „drzewka dobrych cech", dzieliły się miłymi informacjami o sobie nawzajem, ćwiczyły wyrażanie emocji i empatii w zabawach dramowych. Uczyły się także współpracy poprzez gry zespołowe i ćwiczenia z komunikacji.
Zajęcia przebiegały w atmosferze zaufania i akceptacji, a uczniowie chętnie dzielili się swoimi przemyśleniami. Ćwiczenia sprzyjały budowaniu pozytywnego obrazu siebie oraz wzmacnianiu relacji rówieśniczych.
 

ZAJĘCIA DODATKOWE

KULTURA OSOBISTA

JĘZYKI OBCE